Hoe vraag je een Mijn VerbouwLening aan?

Hoe vraag je een Mijn VerbouwLening aan? 

Je kunt nu eenvoudig een Mijn VerbouwLening aanvragen via het Mijn VerbouwLoket.  

Via hetzelfde loket - Mijn VerbouwLoket - kan ook de Mijn VerbouwPremie worden aangevraagd. 

 

Welke documenten heb je nodig? 

  • Kopie identiteitskaart van alle aanvragers 
  • Bewijs van inkomsten (3 laatste loonfiches, pensioenfiche, bewijs van uitkering,...) 
  • Bewijs eigendomstitel (akte aankoop/schenking/erfenis van de woning) 
  • Bewijs lopende kredieten (vb aflossingstabel,...) 
  • Gedetailleerde offertes van de werken die je met de lening wenst te financieren 
  • Voor eigenaar/verhuurder via Woonmaatschappij: huurcontract of samenwerkingsovereenkomst 

 

Hoe verloopt een kredietaanvraag? 

Een kredietaanvraag gebeurt digitaal via het Mijn Verbouwloket. Als inwoner van Oostende wordt je dossier automatisch gekoppeld met ons voor verdere opvolging.  

Je aanvraag verloopt doorheen volgende stappen: 

  • Dossiers worden behandeld in volgorde van aanvraagdatum. 
  • Je dossier zal bekeken worden op vlak van volledigheid. 
  • Technische analyse 
  • Financiële analyse 
  • Social onderzoek  
  • Raad van Bestuur geeft finaal akkoord (of niet). 
  • Ondertekenen akte (op kantoor) 

 

Vragen of hulp nodig bij het online indienen van je aanvraag? 

Contacteer ons voor een afspraak: 

  • telefoon:  059 33 91 30 
  • e-mail : energiehuis@oostende.be 

We helpen je graag verder. 

Vraag gratis begeleiding aan voor uw energiedossier Stuur een bericht

Schrijf in op de AG-O nieuwsbrief

Bedankt voor uw inschrijving!