Lening documenten

Welke documenten moet ik meebrengen wanneer ik een lening aanvraag? 

Het aanvragen van een lening (Mijn VerbouwLening) is een belangrijke financiële stap. Om ervoor te zorgen dat je leningaanvraag soepel verloopt, is het cruciaal om de juiste documenten mee te brengen. Deze documenten dienen als bewijsstukken van je financiële situatie en zullen helpen om een goede beslissing te nemen over je leningaanvraag.  

Hierbij een overzicht van de belangrijkste documenten die je moet meebrengen wanneer je een lening aanvraagt: 

  • Volledig ingevuld aanvraagformulier 
  • Attest “Bewijs gezinssamenstelling” 
  • ID-kaart 
  • 3 laatste loonfiches, pensioenfiches,… 
  • Andere inkomsten 
  • Meest recente aanslagbiljet personenbelasting 
  • Bewijs eigendomstitel (akte aankoop/schenking/erfenis van de woning) of uittreksel uit het kadaster 
  • Enkel voor eigenaar/verhuurder: huurcontract of samenwerkingsovereenkomst 
  • Voor particuliere eigenaar/verhuurder: verklaring op eer ivm korting op maandelijkse huurprijs 
  • Laatste jaarafrekening energieleverancier 
  • Volledige en gedetailleerde offerte(s) 
  • Ondertekende verklaring op eer bij het plaatsen van PV-zonnepanelen 
  • Akkoord aanvraag en ontvangst Mijn VerbouwPremie door het Energiehuis 
Vraag gratis begeleiding aan voor uw energiedossier Stuur een bericht

Schrijf in op de AG-O nieuwsbrief

Bedankt voor uw inschrijving!